söndag 1 februari 2015

SVM?

Min dator Lenovo Ultrabook med Windows 8.1 håller mig sysselsatt. Visst har ni SKYPEAT någon gång?  Idag använde jag för första gången SKYPE asynkront dvs att kommunikationen inte sker vid samma tidpunkt utan vid olika tidpunkter. Jag spelade in ett SKYPE VIDEO MESSAGE med 5 ledtrådar till Sverige och detta kommer att kunna spelas upp i ett annat land för en klass vid valfritt tillfälle. Nu är det här bara ett exempel som en annan MIEE i New Foundland kommer att visa på en pedagogisk mässa i USA men om vi låter fantasin flöda skulle eleverna kunna svara genom att spela in meddelanden och sedan rullar det på. Kanaler både öppnas och etableras. Har ni prövat något liknande. dela era erfarenheter!
SKYPE VIDEO MESSAGE

2 kommentarer:

  1. Kul idé! Har inte provat (bara använt "vanliga" Skype) men ska definitivt fundera på hur jag skulle kunna använda det i mitt jobb. Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just när det är tidsskillnad kan det vara ett sätt att kommunicera visuellt. Återkom gärna hur du använder det med en kommentar.

      Radera